Zittend in een googleplaatje van een bounty strand - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu Zittend in een googleplaatje van een bounty strand - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu

Zittend in een googleplaatje van een bounty strand

Door: Iris Ann

Blijf op de hoogte en volg Iris Ann

16 April 2014 | Aruba, Paradera

Wow, mijn reisdagboek is al 1217 keer bekeken! Wat ontzettend leuk en wat zijn jullie trouwe lezers! Dit motiveert mij om te blijven schrijven en om hopelijk iets meer bij te lopen.
Woensdag zijn er 5 meiden naar New York gegaan. Ik ben nu samen met Jocintha thuis. Nadat we uit stage kwamen, hebben we even bij het zwembad gelegen en een boodschappenbriefje gemaakt. Daarna zijn we naar Mipos gegaan, waar we onze auto weer na hebben laten kijken. Nou weet ik niet zo veel van auto’s en van keuringen, maar een keuring waar er 2 minuten in de motorkap wordt gekeken en aan de banden geaaid wordt.. Elke week moeten we naar Mipos om onze auto na te laten kijken. Soms wordt de remvloeistof en de koelvloeistof met hetzelfde gevuld.. Lijkt mij niet helemaal kloppen.
Daarna zijn we doorgereden naar Super Foods om onze boodschappen in te slaan. Dit keer was het geen uitpuilende, schaamwekkende boodschappenkar, waar veel winkeliers verbaasd naar keken, maar een bescheiden ´voor-één-week-voor-twee-personen-kar’.
Na het koken en het eten, ging ik een taart maken, omdat Jocintha donderdag jarig zou worden. Het werd een amarettotaart – zonder amaretto.
Daarna hebben Jos en ik een poosje gezeten welke dingen ons leuk lijkt voor komend weekend.
Donderdag was ik vroeg wakker. Ik heb stokbrood afgebakken en kwam met een filmpje met pinguïns - die Happy Birthday zongen - de kamer van Jos binnen. We zijn na het ontbijt even voor school bezig gegaan, waarna we met de tweede auto naar Mipos moesten gaan.
Weer thuis aangekomen hebben we een fotosessie bij het zwembad gehouden, waarbij elke sprong vastgelegd werd. We hebben gedoken en skatesprongen, spidermanjumps en salto’s gemaakt.
Rond half 3 gingen we ons klaarmaken, omdat we hadden afgesproken om te volleyballen. Alleen waren David en Daniel het vergeten en konden ze niet meer omdat ze uitleg kregen over de hardloopwedstrijd van vrijdagnacht. Jos en ik besloten toen een nieuw strandje op te zoeken. Dit werd Druif Beach. Weer een prachtig strand! Het enige wat minder was, was dat we weren gezandstraald.. Daardoor komt het zand werkelijk óveral. Ik heb in de zee mijn haren al uitgespoeld, vervolgens thuis in het zwembad en vervolgens nog twee keer mijn haren gewassen in de douche, maar het had allemaal niet het gewenste effect. Er zat nog steeds minstens een kilo zand op mijn hoofd..
Het was een heel snelle maaltijd (lees: hap-slik-weg&geen-gepraat), omdat de mentoren van Jos in een keer eerder kwamen. Zij hadden nog een ander feestje en gingen rond half 9 weg.
David, Daniel, Isabel en Leomara zouden ook nog komen, alleen wist Jocintha dat niet, omdat ik ze gevraagd had en ze daarbij gezegd had dat ze tegen Jos moesten zeggen dat ze niet konden.
Om tijd te vullen, omdat Jos graag naar de buren wilde gaan, maar ik bang was dat we te weinig taart voor de anderen over zouden houden, heb ik gezegd dat we het huis maar schoon moesten maken. Ik zat aan alle kanten tijd te rekken en op te vullen. Zo besloot ik ook de kleden van de bank uit te kloppen samen met ons buurmeisje, Lindsay. Dit duurde onnodig lang en de kleden zijn waarschijnlijk nog nooit zo goed uitgeklopt. Daarna heb ik een bokswedstrijd met Lindsay gedaan, waarbij we elkaar niet raakten en in slow motion onze pijn uitdrukten. Uiteindelijk kwamen ze, al sluipend achter de bosjes zingend tevoorschijn. Het was erg gezellig. Na een paar uur gingen ze weg, omdat ze een goede nacht wilden maken voor de hardloopwedstrijd.
Jos en ik hebben daarna nog, met de voeten in het zwembad, een drankje gedronken.
Vrijdagmorgen hebben we een poosje voor school gezeten. Het is alleen zo óntzettend moeilijk om je ertoe te zetten, omdat naast het zwembad, het strand én de zon je roept, als het geen schreeuwen is.
’s Middags gingen we winkelen in Oranjestad. Dit was voor mij pas de eerste keer winkelen op Aruba. Ik heb slippers, een hemdje en een jurkje gekocht. Ook heb ik nog twee geurtjes gekocht, wat denk ik een nieuwe verslaving is, aangezien ik nu 4 geurtjes in 3 dagen heb gekocht..
Na het winkelen hebben we een verkoelende duik genomen in het zwembad. Daarna hebben we lasagne gemaakt. Mmmm! ’s Avonds hebben we nog een thuisbioscoopje gedaan en The Vow bekeken.
Halverwege de film, gingen we naar de marinierskazerne in Savaneta toe, om bij de start van het hardlopen te kijken. We reden veel te ver en kwamen net twee minuutjes te laat om het team te zien starten. We vonden dit erg lullig, omdat we hadden gezegd dat we zouden kijken en zijn toen naar het eerste wisselpunt gereden. Hier moesten we een aardig poosje wachten. Ik heb het nog nooit zo koud gehad op Aruba. Ik wist überhaupt niet dat het mogelijk was om het op Aruba koud te hebben. Het is dus mogelijk als je ’s nachts vol in de wind, in een kort broekje met hemdje zit en een vestje met een gaasachterkant.
Rond half 2 kwamen we weer thuis, waarna we ons bioscoopje voort gingen zetten. Dit was nog eens iets anders dan onze vaste-stap-vrijdag.
Zaterdag zijn we weer begonnen met school, met in het vooruitzicht ’s middags naar het strand te gaan. We zijn voor het strand nog naar Oranjestad geweest, omdat ik nog een paar slippers had gezien, die sinds vrijdagmiddag nog niet uit mijn hoofd waren geweest.
We hebben op Druif Beach lekker op bedjes gelegen onder een rieten hutje. Na een paar uur zonnen, gingen we naar huis omdat Jos had afgesproken om te skypen. We gingen pas rond 7 uur pannenkoeken bakken.
’s Avonds hebben we weer een film gekeken, omdat dat ons goed bevallen was.
Zondag was ik vroeg wakker. Ik besloot maar weer productief te doen en met school bezig te gaan. Het schoolwerk werd afgewisseld met zwemmen. Ik heb ’s middags ook nog even geskyped met Sigrid. Wat leuk om verhalen te horen uit Afrika!
Rond kwart voor 4 gingen Jos en ik naar het strand, waar we nog genoten van het avondzonnetje en waar we bij zonsondergang hebben gepicknickt. De lucht was prachtig! Echt heel erg mooi!
Thuis hebben we gedoucht en zaten we weer een filmpje kijken, toen de buurman vroeg of we nog een drankje wilden drinken, omdat dat hun laatste avond op Aruba zou zijn. Dat sloegen we niet af en later dan gepland gingen we naar bed.
Na enkele uurtjes ging de wekker weer en begon de stagedag. Na stage heerlijk een duik genomen en rustig aan gedaan.
Dinsdag zijn we na stage naar Mipos doorgereden met de witte auto. Daarna zijn we een uurtje thuis geweest, om vervolgens met de zwarte auto naar Mipos te gaan. Hierna zijn we doorgereden naar California Lighthouse, om het dubbele ritje naar Mipos iets leuker te maken. Bij California Lighthouse hebben we foto’s gemaakt. We gingen pas laat eten en ging 10 uur nog een verfrissende duik nemen.
Woensdagmorgen gingen we vrij snel naar de kerk. De Paasdienst was in het Papiaments en dus kreeg ik niet alles mee. Weer in de klas was er een quiz. Een jongen tikte me aan. Hij zei niets, maar hij kreeg een prachtige glimlach op zijn gezicht. Echt een intenste lach, waarbij zijn ogen ook meelachten. Echt vet leuk dat hij mij daarvoor aantikte!
De rest van de dag deden ze ook leuke dingen, zoals paaseitjes verstoppen en verder met mijn handvaardigheidsles. Ze maken kippen, echt vet leuk. De foto volgt nog.
Jocintha kwam laat op stage. Bleek dat de auto in één keer gestopt was. Hoewel de wijzer van de tank nog niet rood was, bleek de benzine op te zijn. We kwamen later dan gepland terug, waardoor de andere 5 meiden al aangekomen waren en het huis niet in konden.. Thuis heb ik waarbenjij bijgewerkt, omdat ik voor Curaçao heel graag bij wilde zijn. Check, vink, gelukt!
Morgen naar Curaçao. Super veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris Ann

Ik ga voor buitenlandse stage 14 weken naar Aruba. Ik mag les gaan geven in groep 7 op Kologio Sagrada Curason. Ik heb er super veel zin in! (:

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 9304

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 03 Juni 2014

Aruba 2014

Landen bezocht: