Aftellen! - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Door: Iris Ann

Blijf op de hoogte en volg Iris Ann

20 Februari 2014 | Nederland, Emmeloord

Over minder dan een week is het éindelijk zover. Dan verlaat ik dit kleine landje om naar een nog kleiner land te gaan. Ik verruil mijn spijkerbroeken en vesten voor jurkjes, topjes en shorts.

Ik vlieg woensdag (26-02-2014) samen met Suzan en Lotte naar Aruba. We vertrekken om 12:40 van Amsterdam. We komen om 18:05, plaatselijke tijd (5 uur tijdsverschil), op Aruba aan, waar het het hele jaar rond de 30 graden is (:

Ik heb er al super lang zin in! Eigenlijk al toen Joanne voorbereidingen deed voor haar reis, toen ze er was en toen ze na die tijd alle verhalen vertelde en foto's liet zien.
Ik kreeg er nog meer zin in toen we in de tweede informatie kregen over buitenlandse stage, toen ik formulieren in moest vullen en toen ik een 'go or no go' gesprek had.
In de derde werd het allemaal veel serieuzer; vliegtickets geboekt, formulieren van school invullen, placement agreement invullen, ov-vergoeding stopzetten, uitwonende beurs en verklaring omtrent goed gedrag aanvragen. Gelukkig kan ik nu bewijzen dat ik goed gedrag heb (;
Ik heb veel tijd doorgebracht op internet om een verblijfplaats te zoeken. Het ene huis was nog mooier dan het andere. Jammer genoeg waren veel huizen al (gedeeltelijk) bezet of ontzettend duur..
Uiteindelijk hebben we een villa gehuurd mét zwembad. We zitten hier met zeven meiden, zeven juffen; 3 van de Katholieke Pabo en nog 4 van de Ipabo. Het lijkt me erg gezellig!
Ook hebben we twee open jeepjes gehuurd, waar ik jammer genoeg niet in mag rijden, omdat ik niet aan de eisen 'minimaal 20 jaar en minimaal 2 jaar in bezit van een rijbewijs' voldoe. Ik heb nu bijna een maandje mijn rijbewijs.. Jammer, ik hoopte zo dat ik op Aruba kilometers kon maken!

Van maanden aftellen is het in één keer weken geworden. De weken zijn nu al dagen geworden. Nog 5 dagen. Deze dagen zullen bijna veranderen in uren. Het komt nu echt heel snel dichterbij!
Ik moet nog beginnen met mijn koffer in te pakken. Dat staat nog op mijn to do-list, die in plaats van korter, steeds langer wordt. Met dit verhaaltje kan gelukkig weer één ding afgestreept worden (:

Ik probeer regelmatig te schrijven om 'het thuisfront' op de hoogte te houden.

  • 20 Februari 2014 - 20:13

    Laura:

    Tof! Wauw gaat echt snel hè, ik weet hoe je je voelt :)
    Nu al zin om al je verhalen te lezen en weer even mee te genieten van het mooie weer!

  • 21 Februari 2014 - 10:13

    Iris Ann:

    Ja, de dagen vliegen voorbij! Ik zal proberen vaak even wat te schrijven.
    Ik heb ook super veel zin in dat warme weer (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris Ann

Ik ga voor buitenlandse stage 14 weken naar Aruba. Ik mag les gaan geven in groep 7 op Kologio Sagrada Curason. Ik heb er super veel zin in! (:

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 9310

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 03 Juni 2014

Aruba 2014

Landen bezocht: