Genieten in het kwadraat - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu Genieten in het kwadraat - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu

Genieten in het kwadraat

Door: Iris Ann

Blijf op de hoogte en volg Iris Ann

06 Juni 2014 | Nederland, Emmeloord

De laatste week is ingegaan. Deze week nog maar heel erg genieten. Ik neem de laatste tijd al steeds ergens afscheid van.. Heimwee is nu eigenlijk al begonnen!

Dinsdag ben ik druk bezig geweest met school en heb ik even met papa en mama geskypt.

Woensdag ben ik ’s morgens bezig geweest voor mijn demonstratie portfolio. Het is even leuk als dat het klinkt. ’s Middags moesten we vieren dat de andere meiden klaar waren met stage en waar kan je dat beter doen dan bij Bingo? Hier hebben we voor de eerste keer middaggegeten. Heerlijk!
Na het eten zijn Roos en ik naar Oranjestad gegaan om te kijken of haar mobiel klaar was. Hij was nog niet klaar – Arubaanse snelheid. Toen we thuis kwamen, lag iedereen te slapen. We besloten hun voorbeeld maar te volgen.
’s Avonds na het eten viel het stroom uit. Bouwlampen en kaarsje werden als oplossing gebruikt. Dit was al een keer eerder voor gekomen toen Rosa, Jocintha en ik met z’n drieën thuis waren. Toen heb ik de tafel versleept naar het zwembad, waar we toen een romantisch diner hadden. Al snel zagen we niets meer en aten we puur op het gevoel: vork ergens naar het bord brengen, hopend dat er iets op kwam en het vervolgens in mijn mond belandde.
Dit keer viel het stroom gelukkig uit na het eten.

Donderdag zijn we rond half 12 naar de natural bridge gereden. Daar hebben we de after movie gedaan. Wat een prachtig uitzicht weer. We zijn hier al geweest, maar het blijft mooi! Ik kan me nog niet goed voorstellen dat ik alweer bijna in Nederland ben, waar alles vlak is, waar de zee niet zo dicht bij is, waar het niet zo lekker warm is en waar ik niet meer op de achterbank in open jeepjes geniet van rondkijken.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Mipos, omdat we onze auto nog moesten laten keuren. Alleen door Hemelvaart was het dicht. Wij zijn toen doorgereden naar California Lighthouse, het Arubabord en the Mill om daar ook de after movie op te nemen. Sommige mensen kijken heel gek terwijl wij aan het dansen zijn, wat zeer begrijpelijk is. Wij dansen als malloten en sluiten het dansje vaak af met de luchtgitaar. Genoeg redenen om gek te kijken naar 7 dansende meiden.
We zouden doorrijden naar het strand, maar doordat het bewolkt was, net zoals de afgelopen dagen, gingen we maar naar huis. Echt jammer, want op de planning van de laatste dagen hier stond toch ook wel bij bruinen.

Vrijdag hebben we eerst filmpjes voor de aftermovie gemaakt. ’s Middags zijn Rosa en ik naar Moomba geweest, waar we wilden zonnen. Alleen was er één probleempje: de zon scheen niet.. We hebben heerlijk gelegen, gepraat en een to do-lijst gemaakt met dingen waar we nog naartoe wilden gaan.

Zaterdag morgen hebben we eerst filmpjes voor de after movie gemaakt en zijn we langs kraampjes gelopen om souvenirtjes te kopen.
’s Middags gingen er 5 meiden naar Druif Beach. Rosa en ik gingen naar Baby Beach, omdat wij wilden snorkelen. We hebben veel vissen gezien en raakten aan de praat met jongens die slangen zochten tussen de stenen. Wij hebben ook nog een paar slangen gezien. Als ik dat geweten had met snorkelen..
Op de terugweg naar huis, besloten we impulsief bij de Chinees te gaan eten. We deelden samen een gerecht en waren ieder voor 4 euro klaar! Toen we bij ons huis aankwamen, werden we onthaald met luid gegil. De andere meiden waren hun huissleutel vergeten en hadden al een paar uur zittend voor huis doorgebracht.
’s Avonds gusto en the mill.

Zondagmorgen heb ik uitgeslapen. ’s Middags heb ik nog even heerlijk genoten van het zwembad. Eind van de middag gingen Rosa en ik naar Mangel Halto, omdat we daar met een groep zouden gaan barbecueën. Op het strand aangekomen zagen we de groep alleen niet. We hebben nog even rondgelopen, maar besloten daarna maar ergens te gaan zitten. Achteraf hadden we nog iets verder door moeten lopen..
Thuis hebben we onze kipburgers maar in de pan gebakken.
’s Avond zijn we naar Moomba gegaan.

Maandag morgen zijn Rosa en ik eerst naar SKOA gegaan. Dat is de stichting van alle basisscholen op Aruba. We hebben daar informatie gevraagd over een één- of driejarig contract. We krijgen veel informatie per mail opgestuurd, waarbij we ons meer in kunnen lezen.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Oranjestad, waar ik een pandorabedel van Aruba heb gekocht. Dat wilde ik nog erg graag als aandenken van deze stageperiode.
Met Rosa achter het stuur en ik als kaartlezende bijrijder, zijn we naar Alto Vista gegaan. Dat is een heel klein, schattig kerkje. Bij de kerk is een doolhof, welke ik ook helemaal uitgelopen heb.
Na Alto Vista gingen we naar de struisvogelfarm. Hier hebben we een rondleiding gekregen door het park. Wat zijn struisvogels enorme beesten! Ik had nooit gedacht dat ze langer dan mensen zouden zijn! De gids vertelde ons informatie over de beesten. Zo kunnen de eieren van struisvogels 300 pond dragen. We hebben ook baby struisvogels gezien. Erg leuk om te zien! Naast struisvogels hebben we ook emoes gezien, wat ook grote beesten waren.
Nadat we de rondleiding hadden gehad, gingen we naar Charlies bar in San Nicolas. Dit is een café waar veel mensen souvenirs achterlaten. Het hele café hing vol met van alles; schilderijen, kaarten, reddingsboeien, stickers, nummerborden, spreuken, geld uit verschillende landen, souvenirtjes en prulletjes.
Rosa en ik hebben de schoen, welke we aan het begin van onze stageperiode hadden gevonden en die altijd in onze auto had gestaan, achtergelaten.
Daarna zijn we doorgereden naar Baby Beach waar we nog anderhalf uur hebben genoten van de zon.
Thuis aangekomen hebben we ons klaargemaakt voor de laatste keer uiteten bij de Bingo. Als vaste gast hoefden we niet eens meer de kaart te openen om te weten wat we wilden eten.
Deze avond hebben we afgesloten in Gusto.

Dinsdagmorgen ben ik vroeg uit bed gegaan, omdat ik niet meer kon slapen en de rust niet meer had, omdat mijn koffer nog lang niet helemaal ingepakt was. Nadat ik alles ingepakt had, wilde ik nog even in de zon bijslapen, alleen toen ik mijn bikini aan had getrokken en net twee tellen lag, begon het te druppen. Jammer, jammer, jammer! Het weer bleef bewolkt en het regende af en toe.
Kwart over drie reden we naar het vliegveld. Suzan haar koffer was te zwaar, Lotte haar koffer was goed en mijn koffer was weer te zwaar. Hoe dat toch kan? Ik heb mijn koffer telkens gewogen met een kofferwegertje... Uiteindelijk was de koffer goed en gingen we in de rij van de douane afscheid nemen van onze huisgenootjes. Hierbij vloeiden er wel tranen; afscheid nemen van meiden waar je 14 weken mee samen hebt geleefd en afscheid nemen van Aruba waar je drieënhalve maand hebt gewoond.
We vlogen eerst naar Bonaire. Daar stonden we een poos aan de grond voor we naar Nederland vertrokken.

Woensdag kwam ik erg moe op Schiphol aan, doordat ik hooguit een uurtje heb geslapen in het vliegtuig. Toen we op de koffers aan het wachten waren, hoorden we dat die vertraging hadden, waardoor het allemaal iets langer duurde.
Daarna papa en mama, na zo veel tijd, weer gezien! Dat is wel weer fijn aan thuis komen! We hebben nog even getoast op het vliegveld met Lotte, Suzan en hun familie, voor we naar huis gingen.
Wat is het ongelooflijk koud! In het huis is het koud, de vloer voelt koud aan, het water uit de kraan is heel erg koud, de wc-bril is koud, de stoelen zijn koud..
Thuis verhalen verteld, koffer uitgepakt en dingen opgeruimd. Daarna ben ik even naar bed gegaan. Jootje kwam me wakker maken. Ook weer vet leuk om haar te zien!
’s Avonds heb ik gezellig met Joanne een beetje bijgepraat. Ik vond het heel moeilijk waar te beginnen, omdat ik drie maanden weg ben geweest en zoveel heb meegemaakt.

Donderdag heb ik tot half 12 geslapen. Daarna ontbeten/middag gegeten. Vervolgens heb ik mijn koffer verder uitgepakt, winterkleding opgeruimd uit mijn kast en de zomerdingen klaargelegd. Ik heb ook veel gepraat met mama. Ook weer even met school bezig geweest.

Vrijdagmorgen was ik 4 uur al wakker. Half 6 besloot ik er maar uit te gaan. Vandaag spullen pakken om voor een lang weekend naar ons chalet te gaan. Ik ben heel benieuwd. Ik ben er nog nooit geweest! Een paar dagen thuis en dan weer weg. Heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris Ann

Ik ga voor buitenlandse stage 14 weken naar Aruba. Ik mag les gaan geven in groep 7 op Kologio Sagrada Curason. Ik heb er super veel zin in! (:

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1755
Totaal aantal bezoekers 9292

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 03 Juni 2014

Aruba 2014

Landen bezocht: