Piratenboot en quad rijden - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu Piratenboot en quad rijden - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu

Piratenboot en quad rijden

Door: Iris Ann

Blijf op de hoogte en volg Iris Ann

26 Maart 2014 | Aruba, Paradera

Zaterdagmorgen zijn we naar Nikki Beach gegaan. Hier hebben we de wekker voor gezet. Het strand was niet heel breed, maar wel mooi. Het lag dicht aan de grote weg, maar dat had je niet goed door, omdat er veel bomen stonden. In de zee waren veel planten, waardoor het minder fijn zwemmen was.
’s Middags hebben we Wie Is De Mol terug gekeken.
’s Avonds hebben Lotte, Suzan, Rosa, Jocintha en ik een wijntje gedronken op de rand van het zwembad met de voeten in het water. Echt super lekker en gezellig. We hebben een aardig poosje gezeten en gepraat.

Zondag hebben we cultureel gedaan. We zijn naar California Lighthouse gegaan. Dat was echt prachtig! Wild natuur, waar we veel foto’s hebben gemaakt. Wij mochten hier eigenlijk niet rijden, omdat dit off road is, maar we hebben er toch een stukje gereden. Na een hele fotoshoot zijn Rosa, Carlijn en ik naar het strand gegaan, waar David, Daniël en Marjolein al waren. Roos en ik hebben gelijk een wedstrijdje gedaan wie het snelst het water in was. Na even op de handdoek te hebben gelegen, heb ik zo’n 2 uur gevolleybald. Echt super leuk!
Na het avondeten gingen we stappen bij Moomba Beach. Ook dit was erg gezellig.

Maandag is voorbijgevlogen. Ik ben druk bezig geweest met het schrijven van drie sollicitaties. We hebben ook een tripje met de Jolly Pirates Boat geboekt voor zaterdag.
Doordat ik meer dan een week achterloop, heb ik geen flauw idee wat ik nog meer heb gedaan.

Dinsdag was het nationale vlaggendag. We hebben ’s morgens ons ticket naar Curaçao geboekt! We gaan van 17 t/m 21 april het andere eiland bezoeken. Ik heb er super veel zin in!
‘s Middags gingen we rondtouren, omdat mijn mentor had gezegd dat er van alles te doen was op het eiland; bandjes en activiteiten. Waarschijnlijk waren we te laat op pad gegaan, want we zagen niet zo veel meer. Het was ontzettend druk op de weg. Allemaal auto’s met Arubaanse vlaggen erop.
Na een poosje rondgereden te hebben, wat lang duurde door de files, zijn we naar huis gegaan. Daar hebben we eten klaargemaakt om mee te nemen naar het strand. Op het strand hebben we bij zonsondergang gepicknickt. Echt super leuk! Op de terugweg hebben we schreeuwend met de andere auto overlegd nog een macflurry te halen. Heerlijk!
Jammer genoeg moest ik ’s avonds de sollicitaties nog afmaken en mailen, omdat het woensdag gemaild moest zijn.

Woensdag kwam Henk na stage bij ons eten. Hij is van het interactum en kijkt hoe het met ons gaat. De maaltijd bestond dit keer uit drie gangen.
Ik was ontzettend blij dat ik mijn sollicitatiebrieven dinsdag avond had gemaild, want vanaf ’s middags hadden we hier geen verbinding meer (bleek het later dat de eigenaar 2 maanden achterliep met betalen). Doordat ik geen internet had, kon ik ook moeilijk de lessen voorbereiden.

Donderdag kwam Henk een les kijken. Hoewel de rekenles niet zo goed ging, vond hij dat ik vriendelijk, lief en rustig voor de klas stond. Ik was zelf helemaal niet tevreden over de les.
Na de pauze gaf ik een zelf ontworpen les dat aansloot bij de methode ‘Kennis der Natuur’ aan de hand van een circuit, waar ze in de verschillende groepjes een andere opdracht moesten doen. Dit ging goed en de kinderen vonden het leuk. Ook gaf ik nog een tekenles. Er zijn echt heel mooie tekeningen gemaakt.
We zouden ’s middags naar het strand gaan, maar doordat ik nog een poos na schooltijd nagekeken had, werd het krap met de tijd. Dan maar verplicht zwemmen en zonnen bij ons eigen zwembad.
Ik ben vandaag verbannen uit de slaapkamer waar we met z’n drieën insliepen. De vierde kamer is eindelijk opengegaan. Ik heb nu mijn eigen kamer. Echt heel lekker! Ook heb ik een waakhond, die ook bij de foto’s staat.

Vrijdagmorgen heb ik eerst mijn kamer ingericht en opgeruimd. Het is nu echt mijn eigen plekje. Genieten!
Rond twaalven kwamen Quinta en Floor (van de KPZ, uit Curaçao) op Aruba aan. We zijn met hun naar het strand geweest. Door hun verhalen kan ik amper wachten om naar Curaçao te gaan.
’s Avonds gingen we uiteten bij Bingo en vervolgens gingen we naar Bugaloe. Daar hebben we het erg leuk gehad. Daarna gingen we nog door naar Upstairs.

Zaterdag lekker uitgeslapen. Na een poos bij het zwembad gezeten te hebben, gingen we ’s middags naar het strand. Eind van de middag zouden we naar ‘Sunset Sail Aruba’, waar we de zonsondergang gingen bekijken. Op het strand hebben we gebeld voor quads, maar omdat dat betaald moest worden, moesten we ons naar huis haasten om te pinnen, het geld af te leveren, avond te eten en naar de boot te gaan. Het was echt een race tegen de klok! We hebben snel geld gepind, waarna ons avondeten een maaltijd van de Mac werd en waarna we de plek zochten waar we het geld moesten brengen. Aangezien je amper borden hebt in Aruba, was dat een zeer moeilijke taak. We hebben de mensen gebeld dat we het niet meer konden redden om het geld te brengen en zijn toen snel naar de boot te gaan.
Met een klein bootje werden we naar de Jolly Pirate Boat gevaren. De zeilen werden gehesen en zo hebben we een stuk over het water gevaren. Na een poosje werden de zeilen naar beneden gehaald en konden we met een trapeze het water inspringen. Dat was echt ontzettend leuk! Het enige nadeel is dat ik met elke sprong 3 liter zout in mijn neus kreeg, maar dat was het zeker waard. Geen spectaculaire salto’s gemaakt, maar toch een beetje variatie: een keer heel erg rond gedraaid, een keer samen met Elvera naast elkaar gehangen en een keer op de rug van een jongen.
Het was echt heel gezellig op de boot. Er werd muziek gedraaid, maar ‘Vader Abraham’ kon natuurlijk niet ontbreken. Naast gewoon dansen, werd er ook een battle opgezet waarbij de jongens tegen de meisjes moesten dansen.
Rond half 8 gingen we naar huis om avond te eten en ons klaar te maken voor een avondje stappen.
We zijn naar Señor Frogs en Upstairs geweest. Samen met Suzan, Lotte, Elvera en Carlijn ben ik nog naar The Mill gegaan. Hier hebben we nog een drankje gedronken voor we naar huis gingen.

Zondag ging de wekker 6:45. Om 7:45 vertrokken we naar het bedrijf dat quads verhuurt. Na een poosje gewacht te hebben, mochten we uiteindelijk vertrekken. Ik deelde samen met Lot een quad. Ik mocht beginnen met rijden. Ik vond het in begin wel spannend, omdat ik dit nog nooit gedaan had, maar wat een ontzettend gave ervaring! Vooral het rijden in Arikok (nationaal park) was echt heel vet! Naast het goed kijken hoe je moest rijden (om de hobbels en bobbels een beetje proberen te voorkomen), was het ook prachtig om door het park te rijden. Sommige wegen waren vrij smal, waardoor je nog beter het stuur vast moest houden. Het stuur schoot soms alle kanten op, waardoor ook de spierballen groter zijn geworden. Ik had mazzel dat Lotte liever niet in het Nationale Park wilde rijden. Hierdoor heb ik lekker lang mogen rijden. Soms nam ik expres veel afstand van de meiden voor ons, om vervolgens vol gas te kunnen crossen. Het was echt super, super leuk!
We hebben natural pool en natural bridge bezocht. De grote brug is een aantal jaar geleden al ingestort, maar er staat nog wel een kleine. Bij de rotsen zag je overal waar je keek gelukstorentjes. Dat was ook een heel mooi gezicht! Ik heb zelf ook nog aan mijn geluk gebouwd.
Na het quad rijden was mijn witte shirt niet wit meer, zaten naast mijn benen en armen zelfs mijn tanden onder het zand, was mijn haar verwaaid en mijn been rood van de hitte van de motor. Ik kan niet vaak genoeg benoemen hoe erg ik genoten heb en hoe stoer ik het vond om te doen!
Thuis hebben we een duik in het zwembad genomen. Vervolgens werd er een maaltijd in elkaar gezet wat bedoeld was voor 4 personen, maar gegeten werd met 9. Er was wat creatie aan te pas gekomen, maar het was prima eten.
’s Avonds zijn we naar Moomba gegaan. Op de terugweg kakte ik een beetje in, tot we bij het hek van ons huis aan kwamen. Er zat een pad voor het hek. Nou ben ik niet zo heel bang aangelegd, maar een pad die je hoort landden, die ongeveer 20 cm lang en 10-15 cm hoog is en waarvan je niet weet hoe hoog het beest precies kan springen, is best eng. Mijn mentor had ook in een les aangegeven dat een kikker, de sapo, giftig is. Als drie bange schijterds stonden wij – niet geheel geluidloos – op een meter afstand te kijken, wat de zwerfhonden ook aantrok. Op de stenen die wij in de richting van de pad gooiden, reageerde hij niet. Na een poosje heb ik al mijn moed bij elkaar verzameld en het hek open gedaan.

Maandag, dinsdag en woensdag heb ik weer stage gelopen. Op maandag gingen veel meiden uiteten, maar Rosa, Jocintha en ik bleven thuis. We fabriceerden een maaltijd in elkaar van dingen die de andere meiden niet nodig zouden hebben voor gerechten van de andere dagen.
Dinsdag zijn Lotte, Jocintha en ik na stage naar Baby Beach gegaan. Dit was ook een heel mooi strand!

  • 28 Maart 2014 - 23:51

    Jelle Vd Ploeg:

    lieve Iris

    Wat een leuk stukje!Je geniet met volle teugen.Knap dat je nog tijd hebt om stage te lopen,je dagen zijn aardig gevuld.Ik ben benieuwd op welke school je terecht komt.We zijn net bezig geweest met de verhuizing van Jelmer.Mama en Joanne zijn weer naar Zorgvlied.Je doet leuke dingen,wat zul jij straks veel te vertellen hebben.

    kusjes papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris Ann

Ik ga voor buitenlandse stage 14 weken naar Aruba. Ik mag les gaan geven in groep 7 op Kologio Sagrada Curason. Ik heb er super veel zin in! (:

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 9286

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 03 Juni 2014

Aruba 2014

Landen bezocht: