Wauw, carnaval! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu Wauw, carnaval! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu

Wauw, carnaval!

Door: Iris Ann

Blijf op de hoogte en volg Iris Ann

03 Maart 2014 | Aruba, Paradera

Eergister (zaterdag) zijn we thuis gebleven, omdat de meesten alleen naar de grote parade wilden en het nog lekker hadden bij het zwembad. Ik vond dat wel jammer en was er graag naar toe gegaan.
Ik heb samen met Carlijn pannenkoeken gebakken. Ze smaakten echt goed. Ik twijfelde wel wie er heter was: de pan of ik. Het was echt super warm om zo’n poos bij het vuur te staan. Na het eten hebben we dan ook gelijk een duik genomen in het zwembad.
We hebben weer gezellig spelletjes gedaan: ‘ik heb nog nooit…’ en onze zelfbedacht spel ‘ik ben of ik heb…’. Bij de laatste variant moest telkens iemand een briefje voorlezen waarbij de rest moest bedenken van wie het briefje was. Dit waren leuke kennismakingsspelletjes.

’s Nachts heb ik echt heel slecht geslapen. Het waaide amper en het was echt heel erg warm. Ook werden we vergezeld met een heleboel muggen. De muggenbulten jeuken hier veel erger dan in Nederland.

We hebben ons gistermorgen snel klaargemaakt en zijn om 10 uur naar Oranjestad gereden. Het was zo druk tijdens het rijden, dat we de andere 3 meiden kwijt zijn geraakt. Wij hadden een parkeerplek die heel dicht bij de weg van de optocht was. Suzan en Rosa gingen aan de andere kant van de weg staan en Carlijn en ik gingen op de stoep zitten. Een vrouw zei tegen ons dat wij op de stoelen mochten gaan zitten die klaar stonden. Het waren haar stoelen, maar haar uitleg ‘Ik ga dansen en toch niet zitten’ bleek achteraf helemaal te kloppen.
Wat is het ontzettend mooi om hier Carnaval mee te maken. Er zijn hier twee groepen mensen: mensen die meedoen aan de optocht en mensen die aan de kant staan. Veel mensen die aan de kant staan, doen net zo enthousiast mee en laten zien dat zij ook over losse heupjes beschikken.
Het was een heel lange optocht. De mensen zagen er prachtig uit. Zowel in kleding, hele felle kleuren, veel glitters, veel veren, tooien en vleugels, veel make-up, maar ze dansten ook veel en genoten er zichtbaar van. Er was een heel leuke en feestelijke sfeer. Ik vond het echt heel leuk om dit mee te maken!
Ik heb foto’s genomen tot de batterij op was. Ik zal een paar foto’s bijvoegen om jullie een indruk te geven.
Na een paar uur wilden we weg, omdat we allemaal, ondanks het insmeren, verbrand waren. Ook hadden we nog geen middageten gehad. We hadden alleen een heel klein probleempje… Tijdens het parkeren hadden wij er rekening mee gehouden dat andere auto’s weg konden rijden, alleen hadden anderen dat niet gedaan. Wij konden zo’n dertig meter rijden, maar daarna was er vierdubbel geparkeerd. Aan beide kanten van de weg, zoals hoort en op de weg op de linker- en rechterstrook. We hebben toen nog een poos in de schaduw gewacht, tot we er langs konden.
Thuis hebben we een heerlijke duik genomen. Wat een heerlijke luxe zo’n eigen zwembad. Ik ben hier nog niet eens een week, maar dit huis voelt al wel als een thuis. Na het eten ben ik bezig geweest om de foto’s op de computer te zetten en een begin te maken aan dit verhaaltje.

Vandaag wordt het een heel rustig dagje. Ik ga niet de zon in, doordat ik gisteren mijn hoofd heb verbrand. De rest had ik gelukkig goed ingesmeerd. Bij de andere meiden zijn de shirts of broekjes in het lichaam te zien. Bij mij alleen mijn slippers.
We hoeven vandaag niet naar stage, doordat iedereen vrij heeft na carnaval. Morgen naar stage. Ik heb er veel zin in, hoewel deze vakantiedagen ook heerlijk waren. Ik ben heel benieuwd naar de groep en naar mijn mentor. Ik denk dat ik zo ook nog even een paar woorden Papiaments ga leren die ik morgen kan gebruiken.

  • 03 Maart 2014 - 14:23

    Anky:

    Klinkt weer heel leuk allemaal, nou ja verbranden niet en niet weg kunnen met de auto ook niet maar ik bedoel dat je het naar je zin hebt en leuke dingen doet. Dikke kus en knuffel mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris Ann

Ik ga voor buitenlandse stage 14 weken naar Aruba. Ik mag les gaan geven in groep 7 op Kologio Sagrada Curason. Ik heb er super veel zin in! (:

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 9289

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 03 Juni 2014

Aruba 2014

Landen bezocht: