Rondtoeren en het eiland verkennen - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu Rondtoeren en het eiland verkennen - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu

Rondtoeren en het eiland verkennen

Door: Iris Ann

Blijf op de hoogte en volg Iris Ann

01 Maart 2014 | Aruba, Paradera

Donderdag hebben we een stuk gereden. We zijn uitgestapt bij de zee in Noord. Dit waren rotsen en geen wit strand, maar wel erg mooi! We vervolgden de route en gingen op zoek naar een simkaartje. Een bewaker van een winkel aangesproken die ons verwees naar het postkantoor. Bij het postkantoor wisten ze van niets en verwezen ze ons door naar de Samsung winkel. Deze winkel had geen simkaartjes. Na nog een paar mensen gevraagd te hebben, wisten we dat we Solar moesten zoeken. Toen we uiteindelijk de naam zagen staan en daarnaartoe gingen, kwamen we bij telefooncellen..

Donderdagavond hebben we na het eten gezellig spelletjes gedaan. Het wordt hier vroeg donker, maar om helemaal in de sfeer te komen deden we alle lichten, op één na, uit om te gaan weerwolven. Na een paar potjes weerwolven hebben we name-game gedaan. Ook hebben we even geproost op onze komende tijd.

Donderdagnacht heb ik ook niet lekker geslapen. Ik was weer om 7 uur in het zwembad te vinden. Dat is echt heerlijk wakker worden! Het is koud om er in te gaan, maar als je eenmaal door bent, is het echt lekker. En dan te bedenken dat het in Nederland een heel stuk kouder is.
Na ontbeten te hebben, gingen we ontspannen. Lekker even in de zon gelegen en een boekje over Aruba gelezen.
Na het middageten wilden we naar onze stagescholen om even kennis te maken. Met alleen straatnamen – die niet op google maps of de kaart te vinden waren – gingen we op weg.
Ik zal proberen om een beeld te schetsen van onze jimmy’s. De meeste gordels kunnen niet vast, doordat er veel te veel roest op zit. De ramen worden alleen maar viezer van de ruitenwisser en wanneer er ruitenvloeistof gespoten wordt, voel je dat op de achterbank. De achterbank is niet meer rechtop, maar is helemaal naar achter gekanteld. De koppeling gaat ontzettend zwaar, waarbij je mazzel moet hebben als de auto in de goede versnelling gaat. De stoel naast de rijder zit niet helemaal vast, waardoor je naar achteren schiet als er hard wordt opgetrokken en je knieën tegen het dashboard stootten als er wordt geremd. Om op de achterbank te zitten, moet je op de band klimmen en vervolgens op de bank staan. Hier word ik steeds handiger en leniger in. Tijdens het rijden, waait het heerlijk! Ook is het heel leuk om tijdens het rijden om je heen te kijken en meer van Aruba te zien. Dat laatste is goed gelukt, doordat de stagescholen ontzettend moeilijk te vinden waren. We hebben vaak een paar mensen aangesproken, maar veel konden ons niet verstaan of zeiden hele tegenstrijdige dingen, waar we niet veel wijzer van werden. Borden zijn hier amper en je hebt geluk als de plaats die je zoekt erop staat.
Lotte en mijn stageschool is vrij groot. Ik heb nog geen kennis gemaakt met mijn mentor, omdat hij al naar huis was. We beginnen dinsdag met stagelopen. Maandag heeft iedereen vrij. Dat is gebruikelijk na het weekend van carnaval.
Vervolgens reden we naar de stageschool van Carlijn en Jochinta. Ook dat was weer gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Nadat zij kennis hadden gemaakt zijn we terug naar huis gegaan, waar we heerlijk gingen ontspannen. Ik heb nu al meer vakantiegevoel dan tijdens de afgelopen twee zomervakanties. Toen wilden we zoveel doen, zien en beleven, dat we ons amper tijd voor onszelf gunden. Nu doen we gewoon heel rustig aan.
’s Avonds zijn we naar Moombabeach gegaan waar we een lekker drankje hebben gedronken. Een mooie club aan het strand.

Vannacht heb ik weer niet zo goed geslapen. We hebben een enthousiaste haan achter ons wonen die veel kraait, we hebben muggen die Nederlands bloed lekker vinden en ik ben denk ik nog gewend aan de Nederlandse tijd.
Het voordeel is wel dat ik vanmorgen, weer om 7 uur, het zwembad weer voor mezelf had.

Mijn zonnebrand is ingetrokken en ik zoek het zonnetje nog even op. ’s Middags betrekt het soms wat. Het valt trouwens mee hoe heet het is. Door de wind voel je het amper. Ook wordt er gezegd dat het nu koeler is dan normaal.

Vanmiddag gaan we naar een carnaval parade in Sint Nicolaas. Ik ben heel benieuwd en heb er veel zin in!

  • 01 Maart 2014 - 19:34

    Anky:

    Hoi lieve Iris Ann,

    dat klinkt weer leuk! even voor de duidelijkheid: je ging pas woensdag weg hoor, dus je bent -nu al- erg in de war met het benoemen van de dagen. Als dat maar goed gaat;).Liefs en dikke kus mama.
    Spreek je verder via mail.

  • 01 Maart 2014 - 22:01

    Petra:

    Hoi Iris Ann,

    Leuk om je verhalen te lezen. Komt me allemaal erg bekend voor!
    Ik ben even nieuwsgierig....Op welke school loop je stage? Loopt er iemand ook toevallig stage op het Dominicus college? Dat was mijn stageschool:)

    Geniet er van daar! Het is zo weer voorbij;)

    Groetjes petra vd ploeg

  • 02 Maart 2014 - 09:06

    Joanne:

    He Iris Ann!

    Wat leuk om nu alweer wat van je te lezen! Haha lastig om alles te vinden hè. Ik ben nu alweer érg benieuwd naar je volgende verslag, want ondertussen heb je Dé Carnaval mee gemaakt!

    Weer veel plezier vandaag,
    XX

  • 03 Maart 2014 - 15:22

    Iris Ann Van Der Ploeg:

    Mam, ik heb de dagen gewijzigd. Goed dat je het had gezegd, omdat ik anders fout door zou gaan.

    Petra, een klasgenoot loopt daar stage bij Eustasia. Bij wie had jij stage gelopen?

  • 03 Maart 2014 - 17:30

    Petra:

    Ik liep stage bij Monique. Ik had groep 6 :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris Ann

Ik ga voor buitenlandse stage 14 weken naar Aruba. Ik mag les gaan geven in groep 7 op Kologio Sagrada Curason. Ik heb er super veel zin in! (:

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 9277

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 03 Juni 2014

Aruba 2014

Landen bezocht: