Afscheid in etappes en aankomst op Aruba - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu Afscheid in etappes en aankomst op Aruba - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Iris Ann Ploeg - WaarBenJij.nu

Afscheid in etappes en aankomst op Aruba

Door: Iris Ann

Blijf op de hoogte en volg Iris Ann

27 Februari 2014 | Aruba, Paradera

Afgelopen week veel afscheid genomen, maandag begon het, dinsdag voor de laatste keer naar school, zaterdagavond een leuk afscheidsfeestje gehad, zondagavond afscheid genomen van Jelmer, maandag van oma en uiteindelijk woensdag van papa, mama en Joanne. Ook hele leuke cadeautjes gekregen. Een slinger van foto’s. Of ik met elke foto even blij ben, laat ik even in het midden.. Een boekje om me in te lezen over Vietnam. Twee mooie pandorabedels. Ook nog een doosje met kaartjes, waarbij ik elke dag een kaartje mag trekken. Leuk! Ik ben heel benieuwd wie er allemaal op de kaartjes hebben geschreven en wat er op staat!
Inpakken was nog wel een hele klus. Ik had mijn hele grond bezaaid met spullen die ik mee moest nemen. Ik had elke vierkante centimeter van mijn kamer optimaal benut. Toen ik alles in mijn koffer deed, bleek het te zwaar te zijn.. Koffer een stuk of 7 keer open gehad, waarbij hij telkens nóg te zwaar was. Uiteindelijk was het goed en heb ik dinsdagvond nog even lekker beneden gezeten.
Woensdagochtend reden we rond half 9 weg. Lotte en Suzan waren al op Schiphol. Na een poosje gepraat te hebben, moesten we in de rij aansluiten om onze koffer af te geven. Toen ik mijn koffer op de band had, stond er op mijn scherm dat ik naar de balie moest. Bleek mijn koffer alsnog te zwaar te zijn! Stressen! Snel nog wat uit de koffer gehaald. Iets aan papa en mama meegegeven en nog wat in mijn handbagage gedaan.
Nadat we door de douane zijn gegaan, hebben we bij Starbucks gezeten. We hadden de tijd verkeerd ingeschat, waardoor we ons nog snel naar de goede gate moesten haasten. De weekendtas die ik mee had was ook vet zwaar! Dat had ik een beetje onderschat. Het leek mij handig om een lichte tas mee te nemen, omdat een trolley al veel van zichzelf weegt. Hier kom ik op terug.
De vlucht ging snel. Twee films gekeken, muziek geluisterd, een boekje over Aruba gelezen, gepokerd, wedstrijdje tetris met Suzan gedaan, een paar potjes gepest en gepraat met mijn buurjongen.
Zes uur, plaatselijke tijd, landden we. We moesten eerst door een douane, daarna onze koffer gepakt en vervolgens moesten we in de rij staan om onze tassen en koffers op de band te leggen, waarbij het nog een keer gecontroleerd werd. Buiten zagen we Elvera staan. Naar de auto toegelopen en alle koffers in de auto getild. Ik zou bij Elvera in de auto gaan en Lotte en Suzan bij Rosa. Alleen toen we in de auto zaten, startte de auto niet. Té vol geladen. Ik ben snel naar de andere auto toe gerend, omdat die een stuk verder stond en wij zaten met de tijd dat we de parkeerplaats moesten verlaten. Tijdens het rennen riepen een paar mannen al: ‘Rustig aan’. Welkom op Aruba.
Nadat we een paar koffers hadden overgepakt, vertrokken we richting huis. Het windje tijdens het rijden was heerlijk!
We hebben een prachtig huis! De tuin is echt heel erg groot en het zwembad ziet er ook goed uit. We hebben bijna gelijk een duik genomen in het zwembad. Dat was heerlijk verfrissend. Daarna hebben we gegeten en vervolgens nog een poos gezellig gepraat.
Ik heb vannacht niet zo lekker geslapen. Na veel wakker te zijn geweest, waarbij ik toch niet kon slapen (er kraaiden veel hanen), besloot ik er maar uit te gaan.
Om kwart voor 7 was ik fanatiek baantjes aan het trekken in het zwembad. Het was nog niet zo heel licht, vogeltjes op de achtergrond, palmbomen in het zicht en een heel grote tuin. Genieten!
Na een poosje was Elvera ook wakker. Na een poos gepraat te hebben, gingen we ontbijten. Daarna hebben we heerlijk rustig aan gedaan. Ik ben toen bezig geweest met het schrijven van dit stuk. Vanmiddag het eiland verkennen, kijken waar onze stagescholen zijn, simkaartjes kopen en het strand bekijken.

Heerlijk om eindelijk echt op Aruba te zijn!

  • 27 Februari 2014 - 16:36

    Joanne:

    Wat ontzettend leuk om zo snel zo'n super verslag van je te lezen!
    Heerlijk dat het niet uit maakt hoe laat het is, en dat het toch warm genoeg is om te zwemmen.
    Ben benieuwd wat je vanmiddag tijdens het rond-touren hebt gezien!

    XXX

  • 27 Februari 2014 - 16:46

    Anky :

    Hé lieve Iris Ann!!
    Wat leuk om al even wat te horen zeg! We hebben het vaak even over jou.. De hele tijd zeggen we dan: het is daar nu..(hoe laat het is) en ze zal nu wel...slapen, zwemmen enz.
    Het voelt nog een beetje raar nu je zo ver weg bent maar ik vind het heel erg leuk voor jou. GENIET van alles wat je doet.Je hebt er lang genoeg naar toe geleefd. Hele dikke kus, en knuffel van mama Anky

  • 27 Februari 2014 - 17:15

    Jelmer:

    Zusje!! Wat een leuk stukje zeg! Dat heb je maar snel gedaan. Fijn om te horen dat je het nu al leuk hebt. Geniet er maar van nog!

    Xxx

  • 27 Februari 2014 - 19:11

    Jelle:

    Lieve IrisIk heb je stukje al 3 keer gelezen,wat leuk!De reis ging inderdaad met hindernissen maar je bent.Het is hier donker en jij ligt misschien wel lekker in het zwembad,het lijkt wel vakantie!Leuk dat je het carnaval mee kunt maken,doe de oordopjes maar in.Ik hoop dat je snel in je ritme kan komen en dat je lekker gaat genieten.Het voelt voor ons nog wat vreemd om zo met z n 3en te zijn.

    kus papa

  • 27 Februari 2014 - 19:36

    Linda Van Der Veen:

    Haaa lieverd, wat leuk om zo snel al iets van je te lezen. Leuk, ik ga alles volgen!!!
    Hele dikke knuffel, ga maar lekker genieten!!!
    XX Linda

  • 28 Februari 2014 - 16:58

    Iris Ann Van Der Ploeg:

    Wat leuk om jullie reacties te lezen! Ik had even tijd voor waarbenjij en mijn voornemen is om niet te ver achter te lopen (;
    De reis was inderdaad met hindernissen, maar toen we eenmaal in het vliegtuig zaten en vooral toen we eruit stapten, begon het vakantiegevoel. Dat gevoel is er nog steeds! Vanmorgen was ik weer heel vroeg wakker en lag ik weer om 7 uur in het zwembad. Daardoor zijn de dagen ook heel lang. Niet dat ik hier al goed tijdsbesef heb.
    Tijdens het rondtouren zijn we bij een strand uitgestapt (ik weet de namen nog niet Jo, maar het was in Noord, bij rotsen).
    We gaan zo meteen langs de stagescholen om even kennis te maken en daarna gaan we waarschijnlijk het strand opzoeken (:

  • 01 Maart 2014 - 19:15

    Rosanne:

    Lieve Iris Ann,
    Wat fijn om al een berichtje van je te lezen! Wat leuk geschreven, ik zag het als een film voor me :)
    Zo kunnen we mooi met je meegenieten!
    Een dikke knuffel voor jou!
    XXX Rosanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris Ann

Ik ga voor buitenlandse stage 14 weken naar Aruba. Ik mag les gaan geven in groep 7 op Kologio Sagrada Curason. Ik heb er super veel zin in! (:

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 9281

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 03 Juni 2014

Aruba 2014

Landen bezocht: